Selflove #3

Na een weekje of 2 niks te posten staat er vandaag terug een #selflove artikel online! Hoe ging de vorige opdracht? Ik hoop goed! Is die nog niet gelukt? Geen probleem, probeer het nog maar eens wanneer jij er klaar voor bent! Deze week heb ik een nieuwe selflove opdracht klaarstaan voor jullie! Benieuwd wat de volgende opdracht is? Lees dan zeker verder.

In dit artikel staat complimenten geven en aanvaarden centraal.
Het is niet voor iedereen even makkelijk om complimenten te geven, maar voor velen is het ook niet makkelijk om complimenten te aanvaarden. Vele mensen voelen zich onzeker als ze een complimentje krijgen. Ze weten niet hoe zo moeten reageren of als het compliment wel echt is.

Laten we vanaf vandaag 1 ding afspreken. Als je een compliment krijgt, dan probeer je die te aanvaarden. Persoonlijk denk ik dat de mensen de dag van vandaag enkel nog een compliment geven wanneer ze het echt menen. Ben je onzeker als je een compliment krijgt? Probeer eens zelf een compliment te geven aan iemand en kijk hoe die persoon reageert. Persoonlijk denk ik dat ‘ Dank je wel ‘ zeggen het makkelijkste is. Alhoewel, als je zo onzeker bent kan ik begrijpen dat ‘ dank je wel ‘ zeggen helemaal niet makkelijk is. Misschien helpt het jou nadat jij een compliment gekregen hebt die persoon ook een compliment te geven. Probeer het eens wat voor jou het beste is! Laat het gerust weten in een comment wat jou het beste lukt! Zeg je dit liever niet in een comment, maar wil je mij dit wel laten weten? Stuur dan gerust een mailtje of stuur een privé berichtje op Facebook.

Je kunt ook oefenen om complimenten te aanvaarden. Terwijl je dit oefent ga je ook een stap dichter komen met het aanvaarden van jezelf. Hoe oefen je dit nu? Ga voor de spiegel staan en geef jezelf een compliment. Dit kan over je innerlijke of uiterlijke gaan. Als voor de spiegel staan te moeilijk voor je is kun je ook beginnen met gewoon zonder een spiegel jezelf een compliment te geven. Wat je ook nog kunt doen is na je iets uitgevoerd hebt jezelf een compliment geven. Bijvoorbeeld: Wanneer je ’s morgens uit bed stap zeg je – Ik neem even het voorbeeld met mijn eigen naam – : ‘Goed gedaan Ilse je bent opgestaan.’ of ‘ Het eten dat ik gemaakt heb is echt wel lekker. Dit heb je echt goed gedaan.’ Je kunt dit zo bij heel veel dingen doen. Zo leer je ook wat je kwaliteiten zijn.

Beetje bij beetje zal het jou wel lukken, daar ben ik zeker van. Vergeet niet dat er ook dagen zullen zijn dat het minder zal lukken of helemaal niet. Wees daarvoor niet kwaad op jezelf. Als het eens of misschien wel meerdere keren niet lukt is normaal. Blijf het wel proberen en in je achterhoofd houden dat het wel zal lukken.

Ik wens jullie alvast veel succes met deze opdracht! ❤
Mijn compliment voor jullie is: YOU ARE BEAUTIFUL ❤

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

‘ of ‘

Geef een reactie

