Selflove #2

Selflove

In mijn vorig artikel over #Selflove liet ik jullie weten dat ik samen met jullie opzoek zou gaan naar een manier zodat we onszelf leren accepteren. In dit artikel begint het echter werk. Laten we er meteen invliegen!

Zoals ik al eerder zei weten jullie al dat iedereen uniek is op zijn eigen manier. Ja, ook jij bent dat! Ook wil ik jullie er nog even aan herinneren dat jou kijk op jezelf anders is dan hoe anderen jou zien. Amai, wat voor zin was dat? Ik bedoel gewoon dat jij meestal jezelf negatiever ziet dan anderen. Jij zal letten op de kleine dingen, die voor jou dan waarschijnlijk groot zullen zijn. Terwijl als iemand anders naar jou kijkt hij/zij dit bepaalde ding helemaal niet ziet of juist helemaal fantastisch vind.

Laten we rustig beginnen. ( Lees: Voor mij is dit toch rustig. Jij kunt dit anders ervaren. Misschien is het makkelijker voor jou om met een andere stap te beginnen. Dat is zeker oké! ) Ga deze week opzoek naar een plaatsje in je huis waar jij je goed voelt of maak zelf een plaatsje in je huis waar jij je goed voelt. Leg er enkele dekens, kussens, … maak het gezellig of juist niet. Maak van die plaats echt jou eigen plaats. Hierbij moet je natuurlijk op zoek naar wat JIJ echt leuk vindt. Zoek op internet quotes, foto’s die je leuk vind. Je kunt er ook spullen van vroeger leggen waar goede herinneringen aan overgehouden hebt. Geef jou plekje je eigen stijl. Maak jou eigen happy place. Kun jij dit echt niet doen in je huis? Maak dit dan op je pc of ergens anders. Open een desnoods word-document en kopieer er quotes, foto’s en wat dan ook dat jou gelukkig maakt.

Om van jezelf te leren houden moet je te weten komen wie jij bent en waar jij van houdt.
Ik denk dat je met deze opdracht al een stukje dichter staat bij jezelf. Je leert jezelf een beetje beter kennen en dat is goed want zo kunnen we leren van onszelf te houden.
Veel succes met deze eerste opdracht!

Wat vind jij van deze opdracht? Laat het mij in een reactie weten.

6 gedachtes over “Selflove #2

Geef een reactie

