Selflove #1

Selflove

Beauty isn’t about having a pretty face. It’s about having a pretty mind, a pretty heart and most importantly, a beautiful soul.

Geloof jij in bovenstaande quote? Ik wel! Ik vind het jammer dat de maatschappij daar zo niet over denkt. Veel te veel mensen worden beoordeeld op hun uiterlijk.
Alhoewel zou daar verandering in komen of durft niemand het eerlijk te zeggen? Een tijdje terug plaatste ik een poll op Twitter ” Wat vind jij belangrijker: Innerlijke of uiterlijke ” Het resultaat was verbazingwekkend! Met 86% kozen jullie dat innerlijke belangrijker is dan uiterlijke. YES!

Hoe mooi is het dat jij ook voor het innerlijke kiest! Koos je voor het innerlijke omdat je dat belangrijk vind bij anderen? Wat als we de rollen nu eens omdraaien. Kijk eens naar jezelf, wat vind je dan belangrijker? Ik hoop dat je nog altijd voor het innerlijke kiest.
Waarschijnlijk kozen enkelen onder jullie nu dat bij jezelf het uiterlijke belangrijker is.
Uiterlijk is belangrijk ja, maar vergeet niet dat je innerlijke veel belangrijker is.

We vergelijken onszelf teveel met anderen. We worden dan ook constant geconfronteerd met hoe we er zouden moeten uitzien van de maatschappij. In de reclames op TV zien we alleen maar gefotoshopte modellen. Ook op Instagram en andere social media zien we alleen maar gefotoshopte foto’s. Waarom wil jij jezelf vergelijken met mensen die gefotoshopt zijn? Het is niet nodig om jezelf met hen te vergelijken.
Laten we onszelf zijn. Laten we een manier vinden om onszelf te leren accepteren.
Een manier zodat we onszelf niet meer vergelijken met fotoshop. Iedereen is uniek op zijn manier en dit wil ik jullie laten inzien. Ik zal komende periode een heleboel #Selflove artikelen online plaatsen, via deze weg hoop ik jou te kunnen helpen.
Ik hoop dat jij na al deze artikelen te lezen een stukje meer in jezelf geloofd.

Voor we beginnen moeten we ook wel beseffen dat we altijd gaan geconfronteerd worden met andere mensen. Het is aan jou om te leren hoe je daar mee omgaat. Natuurlijk wil ik jou daar proberen mee te helpen.
We moeten ook beseffen dat van jezelf houden niet op 1, 2, 3 gaat. Bij de één gaat dat makkelijker dan bij de ander. Dat is normaal, want iedereen is anders. Vergeet vooral ook niet dat je innerlijke heel belangrijk is. Hoe dan ook ik geloof er in dat jij dit kunt!

2 gedachtes over “Selflove #1

Geef een reactie

