Hof & Huis

Events, food, Lifestyle

Vorige zondag was ik aanwezig op de tuinbeurs van Hof en Huis. We hadden geluk met het prachtige weer. Echte zomerse temperaturen en af en toe een fris briesje. Ik kijk ieder jaar weer uit naar het event. Je kunt er een kijkje gaan nemen op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Ieder jaar tijdens het hemelvaart weekend dus.

Sinds enkele jaren ga ik een kijkje nemen op de tuinbeurs van Hof en Huis. Het begint al als je moet parkeren. De parking is een veld. Leuk hé!? Daar krijg ik echt al een zomer gevoel van. Het gevoel van toen ik vroeger als ik klein was in het veld speelde bij mijn oma en opa. Ja, dat gevoel krijg ik dan. De mensen zijn er heel vriendelijk en eens geparkeerd kun je het voetgangers pad volgen en zo kom je al aan de ingang van Hof en Huis.

In de streekkrant ( denk ik, hihi ) kun je altijd kortingsbonnen vinden, want het is geen gratis inkom, dus yeay voor die kortingsbonnen! 😉
Eens je de kassa voorbij bent, kun je aan je wandeling beginnen. De eerste standjes die ik tegenkwam waren van beelden om in de tuin te plaatsen. Plots rook het er heel lekker… Ja gevonden! Aardbeien. Niet 1 bakje, niet 2, maar wel 10 of meer bakjes vol met mooie rode verse aardbeien!

Het wandelen langs alle kraampjes in het bos vind ik zo rustgevend. Ook het stuk in het bos waar je langs moet waar geen kraampjes staan is echt zalig. Je hoort er de vogels, ziet een kikker bij het water. Af en toe de zonnestralen die van tussen de bomen tevoorschijn komen, echt genieten.

Verderop vind je mijn favoriete deel van de tuinbeurs. FOODTRUCKS! Yes, ik hou van eten. Bij de eerste foodtruck kon je heel veel verschillende soorten smoothies en andere drankjes krijgen. Gelukkig kon je ook voor alcoholvrij kiezen! Ik koos de alcoholvrije rode vruchten smoothie. Suuuuper lekker! Daarna ging ik langs bij de foodtruck van Madam Kwizien om een lekkere ‘Crocque Filip’ te eten ( Lees: Ik denk toch dat dit de juiste naam is ). Wat zat er nu juist tussen? Lekkere zalm met kruidenkaas, i love it!
En natuurlijk moest ik ook een dessert hebben! Daarvoor kon ik terecht bij de foodtruck  ‘Suiker&Bloem‘ de eigenares was zo lief en vriendelijk! Ze vertelde mij dat ze al haar taarten zelf maakte. Leuk hé! Neem zeker eens een kijkje op haar facebookpagina voor meer info! Na al dat lekkers ging ik weer huiswaarts en genoot ik nog van het zonnetje en mij lekker stukje cheesecake !

2 gedachtes over “Hof & Huis

Geef een reactie

