Even iets anders

Vandaag geen place to be, shoplog, recept of wat dan ook. Nee, vandaag wil ik jullie iets vertellen over sociale media. Of het jullie iets bijleert? Dat weet ik niet, maar het moet eventjes van mijn hart. Sinds kort heb ik de 1000 volgers gehaald op Instagram! ( Ondertussen al niet meer, hihi ) THANK YOU ALL! Ik ben hier enorm blij om! Maar vandaag laat ik niet alleen de positieve kant van Instagram zien. Vandaag laat ik zien wat Instagram met je doet als je er té veel mee bezig bent.

Ik hoor jullie al denken: “Wat?! Instagram slecht? Hoe kun je nu té veel met Instagram bezig zijn?” Geloof me, het kan. Eerst en vooral wil ik jullie uitleggen wat ik wil bereiken met Instagram. Ik wil mijn account positief en liefdevol laten over komen. Ik wil een steun zijn voor mensen. Mensen terug in zichzelf laten geloven en aantonen dat je met anders zijn ook gelukkig kunt zijn. Dat anders zijn oké is en jezelf zijn prachtig is.

Nu heb ik al sinds enkele weken het gevoel dat Instagram wat veranderd is. Ligt dit aan mij? Het kan hoor! Eerst had ik niet het gevoel dat ik de perfecte foto moest maken en die op het perfecte uur uploaden met de perfecte quote. Sinds enkele weken heb ik wel het gevoel dat dit moet, al die ik dat niet hoor. Nee, dat lukt mij toch nooit en dat zou ik ook niet willen. ” Waarom niet? ” hoor ik jullie al vragen. Omdat perfect niet kan en dan is de echtheid van mijn account er af. Ook ben ik wat accounts gaan ontvolgen. ( Lees: Nee, ik doe niet mee aan de follow/unfollow trend ) Niet omdat ik de mensen niet graag heb of zo hoor. Mijn stijl is veranderd en ik volg nu enkel accounts die mij echt aanspreken op dit moment. Doordat ik enkele accounts ben gaan ontvolgen kreeg ik plots heel wat haatberichten in mijn inbox. Wat er precies in stond vertel ik liever niet, maar ik kan je wel zeggen dat het niet lief was. Hierdoor kreeg ik nog meer de neiging om perfect te willen zijn op Instagram. Dit vind ik zo niet oké van mijzelf! Ik snap dat mensen het niet leuk vinden dat ik hun na lange tijd plots ontvolgde, maar ik vind wel dat dit mijn eigen keuze is.

Ik heb het gevoel dat iedereen alleen maar meer volgers wil, meer likes, meer comments. Ja, dat is leuk, dat geef ik toe! Ook ik wil graag groeien, maar niet op deze manier. Ik wil volgers die mij volgen om wie ik ben, omdat ze mijn account leuk vinden.
Ik ben niet perfect, zal nooit de perfecte foto kunnen maken of eender wat. Dat wil ik ook duidelijk maken op mijn account. Daarom heb ik beslist dat ik mij niks meer zal aantrekken van de likes, comments en volgers. Oké, dit klinkt niet goed! Ik bedoel dat ik het mij niet zal aantrekken als er de ene dag 20 zijn en de andere dag 2. Ik zal gewoon mijn ding blijven doen. Mij proberen niet te laten meeslepen door het beter te moeten doen en de beste te willen zijn of alleen maar te focussen op volgers. Nee, ik ga mij vanaf nu nog meer focussen op wat mijn volgers zeggen. Er zijn voor hen, hun liefde geven, laten weten dat jezelf zijn oké is! Ik wil alvast iedereen bedanken die mij volgt, lieve berichtjes stuurt, mijn foto’s leuk vindt of gewoon mijn profiel bekijkt. Ik ben jullie enorm dankbaar! Ik hoop alvast dat je jezelf niet zo laat meesleuren en haat begint te sturen naar mensen als ze jou ontvolgen.

10 gedachten over “Even iets anders

  1. Die haatberichten heb ik ook nooit begrepen! Als je niks positiefs te zeggen hebt, dan zwijg je gewoon (is mijn mening). En ik kan alvast zeggen dat ik hetzelfde doe als jou. Af en toe ontvolg ik eens mensen omdat ik merk dat hun profiel me toch niet zo aanspreekt. Daar is niets mis mee! Doe voort zoals je bezig bent, ik kijk steeds graag naar je foto’s en je hebt een leuke en originele blog! 😘

    Liked by 2 people

  2. Eerlijke post. Als mensen me ontvolgen trek ik me er nu niks meer van aan. Ik vond het in het begin ook echt lullig. Maar het is wat het is. Ik probeer nu zelf een fijne community op te boven en meer te zoeken waar ik voor sta en wat ik wil brengen naar de mensen. Geen focus op de anderen maar focus op wat ik wil brengen. Doe je ding gewoon verder zoals je zelf omschrijft. It is the most satisfying way. Groetjes !

    Liked by 2 people

  3. Zo eerlijk! Ik ben blij om het nog van iemand anders te horen. Ik snap je gevoel helemaal. Vroeger vond ik het ook erg als iemand ontvolgde. Maar ik heb geleerd dat het leven veel meer is dan een goede of slechte foto op Instagram. Ik deel je mening! ❤️

    Liked by 2 people

  4. Wat? Haatberichten?? Wat een drama om een cijfertje! Mooi dat je dit zo eerlijk schrijft en publiceert, sterk ook. Ik maak er persoonlijk ook een punt van om alleen mensen te volgen die ik oprecht leuk en inspirerend vind. Jou vind ik bijvoorbeeld leuk voor je positiviteit en eerlijkheid, goed bezig dus. Door niet zomaar iedereen terug te volgen, kan ik er ook goed de follow-unfollow-spelers ontmaskeren, alsof ik het niet zie dat je al 5x bent teruggekeerd in de voorbije 2 weken!? Haha! Het is vooral sinds ik mijn account gebruik om mijn blog te promoten dat ik een verschil merk met hoe mijn niet-bloggende vrienden Instagram gebruiken. Heerlijk vrij. Een lange reactie om te zeggen dat de ‘Instagrampopulatie’ iets van jou kan leren! X

    Liked by 2 people

  5. Ik heb ook precies het zelfde idee! Als het niet allemaal “perfect” is, is het niet interessant. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat niemand zijn/haar leven perfect is. Toch merk ik dat ik mij dat doel wel op probeer te stellen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

